دومین جشنواره عكس "شیراز امروز"

آیین نامه جشنواره:

1. شركت تمامی عكاسان در این جشنواره مغتنم بوده و حضور كلیه هنرمندان در آن آزاد است.

2. دبیرخانه جشنواره جهت سهولت عكاسان در ارتباط بیشتر با موضوع، اقدام به برگزاری اردوهای عكاسی برای عكاسان با حضور یك نفر مدرس عكاسی می‌كند. شركت كنندگان بنا بر اختیار خود می‌توانند در طول اردو‌ها از نظرات استاد همراه استفاده نمایند. عكاسان شركت كننده در اردو‌ها، ملزم به شركت در جشنواره و تحویل آثار مطابق زمان بندی فراخوان هستند. اردوهای برگزار شده صرفا جهت عكاسی میباشد

3.عكاسان باید آثار خود را حداكثر تا ساعت 24.00 روز 31 اردی بهشت 1394 پس از ثبت نام اولیه در سایت رسمی جشنواره به نشانی www. shiraz.ir بارگزاری نمایند و دبیرخانه از پذیرش آثاری كه بعد از تاریخ اعلام شده ارسال گردد معذور است.

4. هر عكاس می‌تواند حداكثر ۵ اثر در هر بخش بصورت تك عكس یا مجموعه عكس( حداكثر مجموعه ارسالی در هر بخش یك مجموعه عكس) به دبیرخانه ارسال كند. مجموعه عكس نباید بیشتر از 7عكس باشد وبایستی كلیه قواعد مجموعه عكس رعایت شود، در غیر این صورت از داوری كنار گذاشته میشود

5. كلیه آثار ارائه شده بعنوان تك عكس در بخش اول میبایست طی یكسال گذشته تهیه شده باشد. لازم بذكر است جهت بارگذاری آثار در این بخش لازم است حتما نام محل ثبت بعنوان نام اثر درج گردد.

6.عكس‌ها می‌توانند رنگی یا مونوكروم باشند و با هر فرمتی ثبت شده باشند اما در ‌‌نهایت باید به صورت یك فایل Jpeg با حالت رنگی RGB كه اندازه ضلع بزرگ آن حداقل 1500 pixel باشد و حجم فایل ارسالی از2 مگابایت تجاوز نكند، ارسال شوند Dpi عكس‌ها حد اكثر 72 pixel ارسال نمایید. كیفیت (Quality) عكس در هنگام خروجی فتوشاپ از عدد ۱۰ كمتر نباشد.

8. ویرایش عكس‌ها در بخش خلاقه به دلیل نمایش جنبه‌های ذهنی موضوع هیچگونه محدودیتی ندارد، عكس‌های بخش خلاقه می‌توانند فتومونتاژ و تركیبی باشند، اما در بخش‌های دیگر نباید به مرزهای گرافیك و حذف بعد و پرسپكتیو نماها بیانجامد. لازم به ذكر است تراز نور و كنتراست، تنظیم و كنترل رنگ، پاسپارتو، اعمال یا كاهش گرین، تقویت شارپنس، به‌ شرط این‌كه جنبه اسنادی آثار را از میان نبرد در همه بخش‌ها آزاد است.

9. برگزار‌كننده از شركت‌كنندگان انتظار دارد تا از ارسال عكس‌هایی كه قبلا در جشنواره‌های داخلی و خارجی ارائه شده‌اند به این جشنواره امتناع كنند.

10. پس از داوری آثار و در صورت راهیابی اثر، فایل اصلی عكس جهت نمایشگاه و چاپ در كتاب از عكاس مطالبه می‌شود و بدیهی است عدم تحویل فایل اصلی، منجر به حذف عكس از جشنواره می‌شود.

11. حداكثر 120 قطعه عكس (شامل مجموعه عكس وتك عكس) برای نمایشگاه و چاپ در كتاب جشنواره انتخاب میگردد.

12. به تمامی آثاری كه بعد از داوری به نمایشگاه راه پیدا كنند، كتاب جشنواره، حق تالیف (بجز آثار برگزیده) و گواهی شركت تعلق خواهد گرفت.

13. آثار راه یافته به بخش مسابقه در قالب نمایشگاهی درخرداد ۱۳۹4 به نمایش در خواهد آمد.

14. در خلال برگزاری جشنواره دوره های آموزشی در راستای تعالی دانش تخصصی شركت كنندگان برگزار میشود.

15. رای هیات داوران قطعی می‌باشد و هیچگونه اعتراضی پذیرفته نیست و تصمیم گیری در مورد مسایل پیش بینی نشده بر عهده برگزار كننده است.

16. برگزاركننده مجاز است تا از عكس‌های منتخب گروه داوران در امور مربوط به نمایشگاه ، چاپ كتاب و هرگونه استفاده در امور مرتبط با شهرداری شیراز در كلیه زمینه های فرهنگی ، اجتماعی و آموزشی و... با ذكر نام صاحب اثر استفاده نماید.

17. ارسال آثار به معنای پذیرش تمامی مقررات این جشنواره میباشد و شركت كننده در جشنواره به عنوان عكاس و مالك اثر شناخته می‌شود و مسئولیت هرگونه دعوی در باب مالكیت اثر از عهده جشنواره خارج است. مسئولیت حقوقی-كیفری و مدنی ناشی از هرگونه كپی برداری توسط عكاس بر عهده وی میباشد.

بخش اول: عمران و پیشرفت شهری

منظور از این بخش بسترسازی ها و پیشرفت های شهری در سطح خرد و كلان در كلانشهر شیراز میباشد.

بخش دوم:ترافیك

منظور از این بخش هر موضوعی است كه به گونه ای با شهر شیراز و تاثیرات خوش آیند و ناخوش آیند ترافیك بر روی آن و فرهنگ ترافیكی حاكم بر آن ارتباط دارد.

بخش سوم: گردشگری شهر راز با نگاه خلاقه

منظور از این بخش آن دسته از آثاری است كه به گونه ای با گردشگری زیارتی، سیاحتی و پزشكی كلانشهر شیراز در ارتباط باشد و مشخصه ای به عنوان شهر راز با نگاهی خلاقه و نوآور نمود بصری داشته باشد.

جوایز :

بخش اول:عمران وپیشرفت شهری

*نفر اول :لوح تقدیر و تندیس جشنواره به همراه مبلغ 30میلیون ریال

*نفر دوم :لوح تقدیر و تندیس جشنواره به همراه مبلغ 20میلیون ریال

*نفر سوم :لوح تقدیر و تندیس جشنواره به همراه مبلغ 10میلیون ریال

*شایسته تقدیر: لوح تقدیربه همراه 5میلیون ریال برای دونفر

بخش دوم :ترافیك

*نفر اول :لوح تقدیر و تندیس جشنواره به همراه مبلغ 20میلیون ریال

*نفر دوم :لوح تقدیر و تندیس جشنواره به همراه مبلغ 15میلیون ریال

*نفر سوم :لوح تقدیر و تندیس جشنواره به همراه مبلغ 10میلیون ریال

*شایسته تقدیر: لوح تقدیربه همراه 5میلیون ریال برای دونفر

بخش سوم:گردشگری شهرراز

**نفر اول :لوح تقدیر و تندیس جشنواره به همراه مبلغ 20میلیون ریال

*نفر دوم :لوح تقدیر و تندیس جشنواره به همراه مبلغ 15میلیون ریال

*نفر سوم :لوح تقدیر و تندیس جشنواره به همراه مبلغ 10میلیون ریال

*شایسته تقدیر: لوح تقدیربه همراه 5میلیون ریال برای دونفر

logo-samandehi